Presentació de l’estudi i catalogació de l’obra musical de Pau Casals

17/02/2010

Presentació de l’estudi i catalogació de l’obra musical de Pau Casals El proper dimecres 17 de febrer, a les 19h, tindrà lloc a l’ Auditori de la Pedrera de Caixa Catalunya, la presentació de l’estudi i catalogació de l’obra musical de Pau Casals i del primer quadern de la col·lecció que publica l’Editorial Boileau amb la Sonata per violí i piano.

L’any 2008, la Fundació Pau Casals, amb la col·laboració de l’Obra Social de Caixa Catalunya, va iniciar la tasca d’investigació, catalogació completa i digitalització de l’obra creativa de Pau Casals, realitzada per la Sra. Marta Casals, Núria Ballester, responsable de l’arxiu Casals; i Xosé Aviñoa, historiador de la música. La digitalització del fons original de les partitures, actualment dipositat a l’Arxiu Nacional de Catalunya, permetrà la conservació dels documents originals del músic i al mateix temps l’accés a la documentació per part dels estudiosos.

El catàleg està organitzat per períodes històrics en funció dels tres moments creatius de Casals: el primer comprèn les obres inicials entorn de la darrera dècada del segle XIX i els primers anys del segle XX; el segon abasta les dècades de 1930 i 1940, vinculades a Catalunya, després de molts anys de no residir-hi, i l’exili a l’altra banda de la frontera; i, finalment, el tercer bloc comprèn els anys de residència a Puerto Rico, ja reconegut internacionalment com a home de pau. En total estem parlant d’un conjunt de més de 90 composicions, per a piano, veu i piano, cambra, corals, sardanes, formacions instrumentals i gran format, moltes d’elles amb un pes prou important per a ser publicades i interpretades.

Amb aquesta intenció, l’editorial Boileau i la Fundació Pau Casals han impulsat la publicació de l’obra completa de Pau Casals amb la voluntat de facilitar la seva difusió i posar-la a l’abast dels potencials intèrprets.

A l’acte de presentació hi intervindran Àlex Susanna, director de cultura de l’Obra Social de Caixa Catalunya; Marta Casals, vicepresidenta de la Fundació Pau Casals i directora de l’edició; Yolanda Guasch, gerent de l’Editorial Boielau, i Xosé Aviñoa, catedràtic de Musicologia de la Universitat de Barcelona i responsable de la catalogació. L’acte es clourà amb un petit concert de repertori de l’obra de
Casals, en el qual es presentaran obres inèdites com Rêverie i Romança per a violoncel i piano, que interpretarà el violoncel·lista Lluís Claret; tres obres per a veu i piano, interpretades per Assumpta Mateu, soprano, i Francisco Poyato, piano, i el 2n moviment Scherzo de la Sonata per a violí i piano, interpretada per Albert Attenelle, piano, i Corrado Bolsi, violí.

Places limitades. Informació i reserves al 902 400 973